Підприємець Ольга Алєксєєва: «Через пандемію виходимо на нульовий прибуток»

 

Ольга Алєксєєва, підприємець
Світлина: архів Ольги
«У нашій країні – чимало людей, які спроможні подбати про себе самотужки і не бажають йти на утримання до влади: «До біса вашу стабільність, ми здатні забезпечити самі себе». Такі люди і є творцями суспільної еволюції, завдяки їхнім зусиллям відбувається поступ». Такі думки написала американська письменниця Айн Ренд у своїй знаменитій трилогії «Атлант розправив крила». У 1991 році Бібліотека Конгресу США зробила опитування, за яким книга стала другою після Біблії, що вплинула на зміни в житті американців.

І це не дивно. Адже така філософія життя каже: рухатися вперед! Чи не кожен хоча б раз задумувався про те, як круто було б мати свою справу і працювати на себе... Але у когось не вистачає сили волі, а хтось просто не розуміє, як розпочати.

Досвід Ольги Алєксєєвої показує, що поки не вдається втілити мрію в життя, можна зосередитися на іншій справі. Ольга молодий підприємець. Але має намір у найближчому майбутньому відкрити власну психологічну практику. Адже навчається на психолога. Вона поділилася із «Час Таврійського» своїми бізнес секретами: від зародження ідеї та її реалізації до всіх «підводних каменів». 

Чим ви займаєтеся?

Я продаю соки - фреші і смузі. Це торговий острівок, приблизна площа якого 4 м2. Окрім приготування фрешів, реалізуються інші товари, наприклад, вода, батончики, кава, молочні коктейлі та інші.

Як у Вас виникла ідея створити власну справу? Можливо, це була мрія дитинства чи бажання зявилось пізніше?

Ідея відкрити Fresh bar виникла спонтанно. Якось із чоловіком ми побачили, що продається така «точка» у розважальному центрі. Мене це зацікавило, оскільки, на той час я сиділа без роботи. Нам був знайомий цей РЦ, тож, ми припустили, що це може бути вигідно та перспективно! Поїхали, подивились, зрозуміли, що хороший трафік людей і вирішили: «Треба брати!» (усміхається) 

Світлина з архіву Ольги

А були якісь інші ідеї, окрім тієї, чим займаєтеся зараз?

Вони були завжди! До цього я думала про вендінгові апарати, але, проаналізувавши цей бізнес, зрозуміла, що він не перспективний. Раніше у мене вже був досвід своєї справи - я займалась одягом, мала невеликий магазинчик. Та через переїзд довелося зачинитися. Раніше ще хотіла  продавати брендові сумки і гаманці, але поки так і не дійшла до цього. Все таки у Києві велика конкуренція. Головна ідея для мене зараз - це почати приватну практику за своєю освітою психолога.

У вас був розроблений чіткий бізнес-план чи все сталося спонтанно?

Щоб відкрити свою справу, головне - не боятися пробувати, йти на ризик, а він завжди може бути. З часом, коли більше пробуєш себе в чомусь новому, зявляється більше ідей, зрештою, це і про саморозвиток!  

Чіткого бізнес-плану не було, адже попередні власники розповіли всі нюанси. У процесі роботи ми бачили, чого потребує споживач і що потрібно покращити, щоб залучити більшу кількість людей. 

Як обрати вдале місцерозташування для подібної справи, щоб бізнес пішов догори?

Місцерозташування якраз має найбільш вагоме значення! Звичайно, краще не ризикувати і не відкривати подібний бізнес у новому торговельному центрі. Найкраще місце те, де завжди є великий потік людей, і покупці повинні мати середній дохід і навіть вище! Соки-фреш - це не дешеве задоволення. (усміхається)

Кажуть, що для відкриття бізнесу треба вже «піднятися на ноги». Через який час після свого старту він починає приносити прибуток?

Якщо обрати вдале місце, то може окупитися вже за рік чи півтора. Звісно, щоб відкрити бізнес, потрібно мати невеликий стартовий капітал, але й в процесі роботи доведеться щось покращувати, коли справа вже приносить прибуток.

З якими труднощами ви стикалися на початку відкриття своєї справи?

Спершу було важко при великому потоці людей, коли не вистачало рук і покупці стояли в черзі, щоб отримати свою порцію фреша. Нелегко було і звикнути до поставки товарів, адже треба постійно слідкувати за тим, щоб було вдосталь фруктів та іншої продукції. 

Мабуть, дещо важкувато було прийняти себе в новому статусі - бізнес-леді. (усміхається) І, звісно ж, знайти хорошого реалізатора, але це мені вдалося.

У майбутньому плануєте розширятися? Організуєте мережу по місту чи навіть по всій країні.

Звичайно, з приводу розширення думки є. Хочеться відкрити ще один такий Fresh bar. До цього ми і йдемо, але зараз дуже складний час для всіх.

Невже COVID-19 вплинув ?

Пандемія, безсумніву, сильно вплинула на відвідування розважального центру та на статки людей. Три місяці ми були зачинені на карантин, потім усі довго і неохоче поверталися до розваг. Така проблема навіть є і досі. Зараз у нас збитки, іноді просто виходимо на нульовий прибуток.

Думаю, потрібно просто перечекати цей нелегкий період. Багато хто завершив свій бізнес. Навіть відомі бренди, наприклад, одягу позачиняли магазини та скоротили штат. 

Світлина з архіву Ольги

Що можете порадити тим, хто планує стати підприємцем? 

По-перше, не боятися, чи навіть боятися, але пробувати! Звісно, хочеться не прогадати і отримати успішний бізнес, та якщо досвід буде не зовсім вдалим, у вас зявляться нові навички і гнучка поведінка. Не варто покладати великі надії, потрібно спробувати грамотно продумати всі нюанси: саму ідею бізнеса, наскільки вона затребувана, свій капітал, вибір місця, можливі ризики та підводні камені. Найголовніше, щоб ви горіли цим, адже ваші цікаві плани на життя мають здійснитися!

Яна Суховєєва, «Час Таврійського»

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українські дипломати про МЕМетичну зброю, гібридні загрози та повернення окупованих території

Рецензія на роман Оксани Забужко «Дослідження з українського сексу»

«Гордість України, або сувора реальність професійного спорту»