Священник-блогер Тарас Бровді: «Якщо уважно дивитися, то в усьому можна розгледіти ідеї, щось нове»
Фото: Т. Бровді / Facebook
«Коли вперед ідеш, то засмакуй того, що ти зробив по дорозі». Таке звернення на YouTube священника УГКЦ, що мешкає на Закарпатті, Тараса Бровді. Священник-блогер? О, так!
В епоху
діджиталізації та ще й в умовах карантинних обмежень панотче проповідує слово Боже
через відеоблог. Його записи для віруючих набирають тисячі переглядів, а перше відео
священника про Великдень за лічені години набрало понад 50 тисяч.
Хоча спершу ні блогером, ні священником
Тарас Бровді не планував бути. «Насправді, я не одразу вирішив стати священником.
Одного разу я поїхав на дуже гарний з’їзд молоді, здається це був 2001 рік, і
там, обговорювалася тема «Покликання».
Вона мала допомогти молоді зрозуміти до чого в них покликання і розвивати ці
навички. І саме в той момент я разом зі своїм другом чітко зрозуміли, що хочемо
стати священниками. Мій дід і тато - священники, а я хотів бути архітектором, а
потім фермером. Напевно, це через те, що люблю м’ясо і люблю працювати з
землею. Але Бог вирішив інакше! Він сказав: «Ти будеш і фермером, і архітектором,
і всім на світі. Ти станеш священником», - розповідає «Час Таврійського» священник-блогер.
Чому ви стали блогером?
Усе
почалося рік тому, з початком карантину. Людям дуже бракувало мотивації,
комунікації, тому ми з дружиною вирішили розпочати зйомки відео. Ідею
почерпнули від отця Адама Шустака з Польщі. Я почав створювати відео на різні
християнські тематики, а потім завантажувати їх на YouTube канал. Це тематичні
5-ти хвилинні ролики, що виходять 6 разів на тиждень. Півгодинні проповіді та
бесіди публікуються два рази в тиждень. Різні відео мотивують людей бачити
красу кожного дня і помічати щастя у будь-якій дрібниці.
Чому ви вирішили створити свій канал і про що розповідаєте там?
Хотів
проповідувати, а людей немає. Тому я вирішив ввімкнути камеру і читати молитви
онлайн.
Контентом є
повчальні, розвиваючі, мотиваційні відео про родинні стосунки та стереотипи про
церкву. Сьогодні канал вже має кілька сформованих рубрик: «Майтеся файно», «10
заповідей Божих», «Науки. Проповіді. Думки», «Вчимося від дітей», «Цікаві
фільми або книга», «Вчимося від старших», «За_Пости» та інші.
Назва каналу «ХоДІМ», чому саме така назва?
Саме любов до ходьби спонукала мене обрати
назву для каналу – «XoДIM». Я віддаю перевагу динаміці, люблю рухатися, не
сидіти на місці. Ще у нас виникла така ідея створити хостел і назвати його
«ХоДім». Це найкращий варіант, бо це слово - заклик і ще дуже часто воно зустрічається
у Біблії. Така розстановка букв у слові ще й натякає на слово «дім», тому це
ще одна перевага у назві.
Чи одразу у вас була велика аудиторія підписників?
Починав з
15 підписників, це в основному були мої діти, родичі та найближчі друзі. Зараз
на каналі 8,57 тис. підписників і ця цифра швидко зростає.
Чи критикують вас ваші колеги? Яка реакція в інших священнослужителів?
Вони
підтримують, тішаться, дивляться з сім’ями, навіть кажуть, якщо не переглянуть
зранку відео на каналі, то й кава їм не смакує. Критикують, але конструктивно,
делікатно, адже я намагаюся робити все правильно, нікого не зачіпати. Загалом,
це добра критика.
Чи просили дозволу у єпископа на таку діяльність, як блогерство?
Важливо, щоб була якась синхронізація з єпископом, коли справа стосується більших масштабів. Просив благословення у покійного нині єпископа Мілана, коли розпочав розвивати канал, а саме коли опублікував перше відео: «Пасха скасовується», яке набрало досить багато переглядів. Тому я зателефонував єпископу, він сказав, що вже бачив відео, яке йому видається не поганим, проте трохи задовгим. Але порадів, що люди дивляться.
Чи підтримує сім’я ?
Так,
звичайно, вони допомагають, підказують, діти зокрема допомагають ідеями, вони
весь час придумують, чудять щось, аби потім можна було це розказати, зробити
якісь висновки.
Чи
приносить прибуток блогерство?
Ну так, вже
є якась монетизація в YouTube за відомим механізмом. Знаю також одного
священника-блогера, з якого я беру приклад, це Адам Шустак з Польщі. Він
неодноразово каже, що має непоганий прибуток.
Як
виникають ідеї для відео?
Кожного дня відео має сформульовану тематику. А якщо є тематика, то все інше придумати не так вже важко. Не бувало такого, щоб не було ідей. Також дуже допомагають друзі, дружина, діти, читання книг. Мій дід і батько навчили мене: якщо уважно дивитися, то в усьому можна розгледіти ідеї, щось нове, незвичне.
Савчук Алла, «Час Таврійського»
Коментарі
Дописати коментар