Вихователь Вікторія Онищук: «Як сказати про погану поведінку у дитини? Бери «бутерброд з компліментами!»
На світі існує дуже
багато різних професій. Серед них є складна і цікава одночасно. Це
професія вихователя. Любов до дітей слід вважати найважливішою
професійною рисою педагога. На нього покладається величезна надія як батьками
вихованців, так і самими дітьми. Малеча приходить у дитячий садок у різному віці. І всі вони маленькі, наївні, невпевнені в собі маленькі
люди. А покидаючи стіни садку, вже комунікабельні та дисципліновані дошкільнята.
Що означає бути хорошим вихователем? Як знаходити спільну мову з батьками? Та яким чином контролювати десяток малюків одразу? Про це в інтерв’ю «Час Таврійського» розповість вихователь міста Києва з 20-ти річним стажем Онищук Вікторія.
Чому Ви обрали саме професію вихователя?
Любов, прихильність і повагу, яку дітки виявляють до вихователя, здатного надихнути їх своїм прикладом у всіх сферах, набагато перевершує радість, яку приносить набувають нові виміри своєї особистості, набувають впевненості та врівноваженості, і все це є результатом вашого багатство. Яке велике задоволення доставляє те, що ваші дошкільнята натхнення, вашого навчання. Я обрала цю професію, тому що бути з дітьми - все одно, що отримати вічну молодість. Любов, сміх, бешкетництво, творчість і уява дітей подібні вічного фонтану радості й життєвої сили.
Що Вам подобається найменше в дошкільному навчанні?
Діти цього віку так легко можуть відволіктися, і для мене це складне завдання. Я стала менше розчаровуватися в цьому аспекті, оскільки придбала більше досвіду і знайшла ефективні способи стимулювати концентрацію і зосередженість, наприклад, більше залучати дітей в діяльність, поставити їм питання і звертатися до них за пропозиціями.
Що найбільше подобається?
Родзинкою мого навчального дня є те, що я бачу хвилювання дітей, коли вони дізнаються щось нове, коли вони можуть зробити щось вперше. Дуже приємно бачити, як маленькі діти реагують на навчання, бачити їх ентузіазм стосовно різних і свіжих видів діяльності. Мені подобається знайомитися з кожною дитиною як з унікальною особистістю, дізнаватися, що робить її особливим, а потім використовувати ці знання, щоб допомогти їй рости, максимізувати її сильні сторони та зміцнити впевненість у собі й компетентність.
Які основні обов’язки дошкільного педагога?
Дошкільна освіта - це не тільки навчання букв і цифр, а й прищеплення таких цінностей і характеристик, як любов до навчання, допитливість, дисципліна, робота в команді, незалежність, навички спілкування та соціалізацією.
Як вдається керувати цілою групою дітей?
Управління групою, повною малюків, - це непросте завдання, я повинна завоювати їхню повагу і забезпечити відповідну поведінку, не залякавши їх. Успішний підхід полягає в тому, щоб контролювати їх, зберігаючи при цьому освітній, приємний і підбадьорливий характер.
Якщо дитина себе погано веде, як про це повідомляєте батькам?
Я вірю в «бутерброд з компліментами»: завжди починаю з того, що ділюся з батьками чимось позитивним, чого дитина досягла в той день. Звідти я перехожу до інформації, що викликає занепокоєння, перш ніж повернутися до іншого позитивного моменту про поведінку та успішності їхньої дитини.
Яка ваша філософія дошкільної освіти?
Я вважаю, що поєднання структурованої діяльності та вільної й творчої гри дозволяє оптимально вчитися і розважатися. Кожна дитина є унікальною особистістю і повинна мати можливість вчитися у своєму власному темпі. Діяльність повинна бути зосереджена на формуванні у дитини почуття власної гідності та впевненості в собі.
Катерина Онищук, «Час Таврійського»
Коментарі
Дописати коментар