Вісім тисяч п’ятсот гривень з одного вагону й інші дивовижі Укрзалізниці

 

Світлина з відкритих джерел

18 листопада я проїхалася потягом Трускавець-Київ. Він був одним з перших, котрого після карантинної перерви у роботі залізниці знову випустили на колію. Поїздка виявилася напрочуд вражаючою. Але це не точно.

Вокзал. Початок.

О 20:00 я стояла на пероні вокзалу міста Дрогобич, що у Львівській області. Провінційне містечко, людей на вокзалі небагато, більшість з тих небагатьох, що там стояли, чекали без маски, але соціальна дистанція зберігалась.

Я не вперше відправляюсь саме з цього вокзалу і чітко пригадую, як в докарантинний період усі пасажири й проводжаючі тупцювали одне біля одного, палили цигарки разом біля єдиного на пероні смітника, жартували і обговорювали політику. Цього вечора все було інакше.

У кабінці каси попереднього продажу сиділа жіночка і, звісно, без маски. Я спитала у неї, в котрому боці буде п’ятий вагон після прибуття поїзда, вона вказала мені напрямок і я пішла.

Я – студент, мій вагон – плацкартний. І він нарешті приволікся. По акуратних підвісних залізних сходинках до нас, пасажирів, зійшла провідниця, і, Господи Боже, теж без маски! Я вже подумала, що все втрачено, як хтось зробив їй зауваження і вона її миттєво вдягла. Простягнула їй телефон зі скріншот з QR-кодом мого квитка, «прокомпостувалась» і увійшла у вагон.

Потяг. Середина.

Вагон був заповнений наполовину: дітки, люди похилого та середнього віку і, в основному, студенти. Так, у масках і голодні, ми їхали аааж… до Самбора.
Тобто, 33 кілометри або 35 хвилин. Потім усі, наче за покликом вожака стада, почали знімати маски і витягувати з наплічників та сумок круасани, варені яйця, бутерброди…

Я лишилася у масці. Голодна. На верхній поличці.

Потяг. Все ще середина.

У Львові близько 23 години мене почала штурхати у плече дівчинка з квитком до моєї полиці. Очі вилізли на чоло у нас обох, щойно я показала їй той самий квиток, тільки зареєстрований уже на моє ім’я. Пішли до провідниці. Вона довго не відчиняла свого купе, а коли з'явилася у дверях, то запевнила нас, що такого бути не може – який один квиток на двох? Не розповідатиму про усю паперову тяганину, спрощу до суті: ми, здається, брали один і той самий квиток в однаковий час і програма дала збій. Мене відправили в четвертий вагон. Бо я їхала одна, а дівчинка – поруч з сім’єю. Ну, я пішла. Провідниця перепросила, з транспортуванням речей і постільної білизни, звісно, не допомогла, але це, може, й на ліпше. Бо ж вона весь цей час була без маски!

Нарешті я вмостилася і стала рахувати гроші, конкретніше  – штрафи, які  змушені були б заплатити пасажири, якби дотримання маскового режиму контролювалося. Нарахувала... 50 пасажирів по 170 гривень дорівнює  8 500 гривень! З цією думкою я й заснула. 

Потяг. Кінець.

Наступного дня прокинулась уже в Києві. Дуже швидко збиралася, аби встигнути прибрати на своєму місці. Виходили ми усі по черзі: перші ті, хто були спереду.

Через вокзал йшли вже у масках – багато чергових поліціянтів. Проте, температурного скрінінгу не було абсолютно ніде: ні в Дрогобичі, ні в потязі, ні на київському вокзалі.

Далі я спустилась в метро і там у масках була переважна більшість, але це вже зовсім інша історія…

Дім. Висновки.

А стосовно цієї історії пишу репортаж, попиваючи ліки. Мені боляче від усвідомлення, що для всіх тепер щоденні тисячні смерті – це лише цифри. Зник страх, зникла відповідальність і обережність. 

Ілона-Марія Губич, "Час Таврійського"

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Люди були по-справжньому шоковані, коли замість «кримського сценарію» почалася війна», - інтерв'ю з громадянином рф

Педагог Марія Букатчук: «Ніякі технічні засоби і новітні технології передавання звуку й зображення ніколи не замінять живого спілкування»

Віктор Сорока: «Карантин допомагає більше і тісніше взаємодіяти з глядачами»