Студенти та викладачі ТНУ імені В.І. Вернадського долучилися до польського проєкту «Мистецтво в дії. Музикотерапія»
Дітей
та молодь з травматичним досвідом можна лікувати завдяки музикотерапії, а саме через
створення та виконання пісень. Про це розповіла Людвіка Конєчна-Новак, доктор
наук, музикотерапевтка, завідувачка кафедри музикотерапії Академії музики ім. Карола
Шимановського у Катовіцах, під час вебінару «Музикотерапія. Створення та
виконання пісень у терапії дітей та молоді з травматичним досвідом.
Конєчна-Новак
працює з дітьми, які через пережите насильство у родинах, перебувають в опікунсько-виховних
закладах. Вона пояснює, що травма – це загроза життю, здоров’ю. Є різновиди
травм: одноразова, але інтенсивна, наприклад, катастрофа, війна, і менш інтенсивна,
але довготривала, хронічна, наприклад,
домашнє насильство, яке може бути психологічним, фізичним або сексуальним.
Лекторка
зазначає, що травми можуть бути прямими і непрямими. Пряма травма, коли дитина
стає безпосереднім учасником ситуації. Непряма, коли вона є свідком, наприклад,
коли один із членів родини застосовує насильство щодо іншого члена сім’ї. Це
все впливає на нейробіолологічний рівень дитини, а відтак мозок людини починає
вже по-іншому працювати.
Окрім
того, Конєчна-Новак зауважує, що діти, яких забрали з родини, з токсичного для
них середовища, переживають ще одну травму, коли їх поміщають в опікунські
центри.
«Діти,
які зазнали травми, наражені на більший ризик розладів – біполярний розлад,
ПТСР, шизофренія, схильність до самогубства. Діти мають відчуття небезпеки,
незважаючи на те, що нове середовище є безпечним для них і ніякої загрози
немає. Вони відчувають біль, і можуть навіть через це себе покалічити, щоб дати
вихід почуттям», - розповідає лекторка.
На її
думку, головне завдання музикотерапевта підтримати психологічну сталість і
опрацювання травми. Найчастіше у своїх лікувальних практиках використовують
пісні із сучасного репертуару. Діти можуть і самі писати пісні. Це дає їм
можливість пропрацювати свої переживання, емоції, досвід.
Проєкт
«Мистецтво в дії. Арт-терапія в практиці польських спеціалістів» відбувається
за сприяння Посольства Республіки Польща в Україні та Польської асоціації арт-терапії.
Наступний вебінар відбудеться 6 квітня 2021 на тему: «Потенціали візуальної
арт-терапії - зростання та зміни у творчому процесі»
Довідка. Людвіка
Конєчна-Новак
- Музикотерапевтка
у опікунсько-виховних закладах, віце-президент Польської асоціації музичних
терапевтів, до 2018 року головний редактор Польського музично-терапевтичного
журналу. Випускник Академії музики ім. Карола Шимановського у Катовіцах (теорія
музики). Закінчила аспірантуру з музикотерапії в Академії музики у Вроцлаві, за
цією спеціалізацією також навчалась у Школі музичного університету Луїсвіля
(Кентуккі, США). Докторську ступінь здобула у 2012 році в Музичному
університеті імені Фридерика Шопена у Варшаві, габілітацію - у 2019 році в
Академії музики. Брала активну участь у багатьох конференціях у Польщі та за
кордоном, є автором численних статей у міжнародних наукових журналах. Також на
своєму рахунку має авторство та редакції книжкових видань. Свої практичні та
наукові інтереси зосереджує на музичній терапії для дітей та підлітків з
емоційними та поведінковими розладами, а також взаємозв'язку між сферами
естетики та терапії.
Коментарі
Дописати коментар