Студенти та викладачі ТНУ імені В.І. Вернадського долучилися до польського проєкту «Мистецтво в дії. Музикотерапія»

 

Світлина Посольства Республіки Польща в Україні

Дітей та молодь з травматичним досвідом можна лікувати завдяки музикотерапії, а саме через створення та виконання пісень. Про це розповіла Людвіка Конєчна-Новак, доктор наук, музикотерапевтка, завідувачка кафедри музикотерапії Академії музики ім. Карола Шимановського у Катовіцах, під час вебінару «Музикотерапія. Створення та виконання пісень у терапії дітей та молоді з травматичним досвідом.

Людвіка Конєчна-Новак, музикотерапевт, Польща

Конєчна-Новак працює з дітьми, які через пережите насильство у родинах, перебувають в опікунсько-виховних закладах. Вона пояснює, що травма – це загроза життю, здоров’ю. Є різновиди травм: одноразова, але інтенсивна, наприклад, катастрофа, війна, і менш інтенсивна, але  довготривала, хронічна, наприклад, домашнє насильство, яке може бути психологічним, фізичним або сексуальним.

Лекторка зазначає, що травми можуть бути прямими і непрямими. Пряма травма, коли дитина стає безпосереднім учасником ситуації. Непряма, коли вона є свідком, наприклад, коли один із членів родини застосовує насильство щодо іншого члена сім’ї. Це все впливає на нейробіолологічний рівень дитини, а відтак мозок людини починає вже по-іншому працювати.

Окрім того, Конєчна-Новак зауважує, що діти, яких забрали з родини, з токсичного для них середовища, переживають ще одну травму, коли їх поміщають в опікунські центри.

«Діти, які зазнали травми, наражені на більший ризик розладів – біполярний розлад, ПТСР, шизофренія, схильність до самогубства. Діти мають відчуття небезпеки, незважаючи на те, що нове середовище є безпечним для них і ніякої загрози немає. Вони відчувають біль, і можуть навіть через це себе покалічити, щоб дати вихід почуттям», - розповідає лекторка.

На її думку, головне завдання музикотерапевта підтримати психологічну сталість і опрацювання травми. Найчастіше у своїх лікувальних практиках використовують пісні із сучасного репертуару. Діти можуть і самі писати пісні. Це дає їм можливість пропрацювати свої переживання, емоції, досвід.

Проєкт «Мистецтво в дії. Арт-терапія в практиці польських спеціалістів» відбувається за сприяння Посольства  Республіки Польща в Україні та Польської асоціації арт-терапії. Наступний вебінар відбудеться 6 квітня 2021 на тему: «Потенціали візуальної арт-терапії - зростання та зміни у творчому процесі»

Довідка. Людвіка Конєчна-Новак - Музикотерапевтка у опікунсько-виховних закладах, віце-президент Польської асоціації музичних терапевтів, до 2018 року головний редактор Польського музично-терапевтичного журналу. Випускник Академії музики ім. Карола Шимановського у Катовіцах (теорія музики). Закінчила аспірантуру з музикотерапії в Академії музики у Вроцлаві, за цією спеціалізацією також навчалась у Школі музичного університету Луїсвіля (Кентуккі, США). Докторську ступінь здобула у 2012 році в Музичному університеті імені Фридерика Шопена у Варшаві, габілітацію - у 2019 році в Академії музики. Брала активну участь у багатьох конференціях у Польщі та за кордоном, є автором численних статей у міжнародних наукових журналах. Також на своєму рахунку має авторство та редакції книжкових видань. Свої практичні та наукові інтереси зосереджує на музичній терапії для дітей та підлітків з емоційними та поведінковими розладами, а також взаємозв'язку між сферами естетики та терапії.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Люди були по-справжньому шоковані, коли замість «кримського сценарію» почалася війна», - інтерв'ю з громадянином рф

Педагог Марія Букатчук: «Ніякі технічні засоби і новітні технології передавання звуку й зображення ніколи не замінять живого спілкування»

Віктор Сорока: «Карантин допомагає більше і тісніше взаємодіяти з глядачами»