Сергій Єременко: «Ніколи в житті один блогер не замінить редакцію професійних журналістів»
Цифровий світ
розвивається шаленими темпами. Без сучасних технологій уже складно себе уявити.
Інтернет став нашою буденністю, який продукує нові канали комунікації. А раніше телевізор грав першу скрипку. Тож, хто кого переможе:
телевізор або Інтернет? Про це «Час Таврійського» спілкувався із Сергієм Єременком, який працював на телеканалі «СТБ», «1+1», «BamBarBia.TV»,
«ТРК «Рудана». Зараз він на «ТРК «Україна» веде програми тематичних
рубрик.
Ти вже 13 років працюєш на ТБ. Чи не бажаєш спробувати себе в Інтернеті?
У мене є такі думки.
Я часто обговорюю це з моїми друзями та колегами. Просто, коли тобі 33 і ти багато
працюєш на ТБ, не хочеться йти до Інтернету з темою: «Що я сьогодні їв?»
Я слідкую за останніми
трендами у зв’язку зі своєю роботою. Зараз усі ринулися до «TikTok». Це прикольна штука, тут є цікаві речі, але їх 5%. Мене засмучує, коли я бачу
дорослих людей, які замість того, щоб робити цікавий контент, роблять те саме,
що роблять юні блогери: танцюють, відкривають рота під музику або під чужий
запис. Я не хотів би таким займатися, але й не зарікаюся, іноді потрібно робити
такі речі, щоб залишитися «на плаву». Я розумію медійних людей, які це роблять.
Їх аудиторія дорослішає і старіє, а їм потрібна більш молода. Отримати молоду
аудиторію, будучи лише в телевізорі, не вийде.
Чи може телевізор запропонувати молодому поколінню схожий контент, щоб
залучити нову аудиторію?
Телевізор це і
робить. Просто різниця в тому, що ТБ не може постійно показувати такий контент.
Він може лише зробити це частково, тому що Інтернет пропонує набагато більше
контенту. І різниця між споживанням контенту молодшого покоління і старшого
колосальна. Молодше покоління народилося з телефоном в руках, воно швидше живе
і споживає контент. Старше покоління у зв’язку з технологічним прогресом теж
стало швидше жити, але не так.
Я часто ставив собі питання: чому моя сім’я дивиться телевізор.
Варіантів відповіді було небагато. Вони слабо розбираються в Інтернеті, але мій
дід частіше став дивитися «Youtube». Якщо ми навчимо всіх користуватися Інтернетом, ми відмовимося від
телевізора?
Чіткої відповіді на
це питання не дасть ніхто, але я зазначив таку річ. Стало популярним казати «Я
не дивлюсь телевізор» не тільки серед тих людей, хто споживає контент, а й
серед тих, хто його виробляє.
В мене є друг, йому
31, він також працює на ТБ. Я приходжу до нього додому і бачу, що в нього
висить телевізор. Хоча він ніколи не розповідав, що його дивиться. Він сказав
мені, що йому подарували батьки. І він не збрехав! Але при цьому на дошці бажань
є пункт «телевізор», а поряд плюсик.
Телевізор – це
історія звички, домашньої атмосфери. Для людей від 25 і до 40 – це згадка про
дитинство. Я досі пам’ятаю, як бабуся забирала мене до себе на вихідні. І в
п’ятницю о 8 годині вечора починалася телепередача «Поле чудес». Перегляд цієї програми
супроводжувався ритуалами - всі повинні були помитися, почистити зуби, зробити
чай з солодким, зібратися в залі. Ось так ми споживаємо контент телевізора. А
старше покоління тим більше дивиться телевізор зі звички. Так, можна навчити їх
користуватися Інтернетом не гірше нас, але вони все одно не відмовляться від
ТБ.
Додам, що я також виріс частково на телевізорі. І думав, що мій
молодший брат вже не буде його дивитися, але я постійно бачу як після дитячого
садочку він вмикає телевізор.
А де ти живеш?
Першотравенськ.
А скільки там
населення?
Приблизно 30 тисяч.
Скільки твоєму брату
років?
Шість .
Він уже потрапляє в
число тих людей, яких відстежують компанії, що складають рейтинги. Споживання в
невеликих і великих містах відрізняється. Я впевнений, що якби твій брат
народився в Києві, то після дитячого садочку він не вмикав би телевізор, а брав
до рук планшет. У великих містах швидкість життя і культура споживання контенту
швидше.
Тобто, коли молодше покоління без звички дивиться телевізор і стане
старшим, ТБ зовсім пропаде?
Я гадаю, що буде
симбіоз. Він відбувається вже зараз. Телевізора багато в Інтернеті: сайти
телеканалів, «Youtube» телеканалів, «Instagram» телеканалів, сторінки у «Facebook».
Не можна відповісти
на це питання конкретно, що Інтернет поглине телевізор через 10-15 років. Інтернет
масово увійшов у життя українців у 2006-2007 роках. Вже тоді телевізійники
казали: «Нам гаплик». Пройшло 15 років, глядачів стало менше, але телевізор
нікуди не пропав.
Контент в Інтернеті –
це одноосібна річ. Я маю на увазі, що над ним не працює багато людей, це може
бути одна людина. Так от, ніколи в житті один блогер не замінить редакцію
професійних журналістів.
Може змінитися джерело
споживання контенту. Інше питання в змінах у контенті. Наприклад, талант-шоу,
які дуже любить наш народ. В Інтернеті ніхто не робить такий формат, бо ти не
знаєш, як на нього відреагують, на відміну від телевізора.
Симбіоз проявляться не тільки в контенті, але й в технологіях, тобто ти
дивишся Інтернет не тільки через ноутбук, планшет і т.д., а й через телевізор
також, я правильно розумію?
Так, звичайно. Є телевізори з функціями, які дозволяють
повернутися на згаяні хвилини телепередачі. Це також один із аспектів злиття
телевізора і Інтернету.
Даніїл Тюлькін, «Час
Таврійського».
Коментарі
Дописати коментар