Станція «Легендарна». Як важливі об’єкти минулого перетворюються на осередки збору неформалів

У маленькому селищі міського типу «Новодонецьке», поблизу Краматорська, станція «Легендарна» та «Легендарненське» зерносховище вважаються визначними пам’ятками та візитівками. І справді, під’їжджаючи до селища з різних сторін, видніються бункерні ємності величиною з двадцятиповерховий будинок. Хоча максимальна кількість поверхів у селищі – п’ять. Складається враження, що Новодонецьке має свою залізо-бетонну стіну, яка нібито обороняє місто.

Світлина з відкритих джерел
Зерносховище було введено в експлуатацію в 1975 році. За радянських часів воно було найбільше в Україні та третє за величиною у Європі. «Елеватор розрахований на зберігання 150 тис. т зерна й щодобове відвантаження по 2 тис. т (більше 30 вагонів).  Але зараз елеватор працює в найкращому випадку на третину своєї потужності й завантажує декілька одиниць автотранспорту й до 5-6 вагонів на добу, які вивозяться на Покровськ у складі збірних вивізних потягів», - так нам каже Вікіпедія Дивно, але за все своє життя всередині я не була жодного разу. Адміністрація дуже рідко дозволяє простим охочим та групам екскурсій відвідувати це місце, щоб уникнути нещасних випадків.
Світлина: Марія Дрозд
Місцеві вже звикли засинати уночі під гул елеватора – «це відвантажується зерно на Покровськ або Олександрівку» - пояснюють тутешні. «Іноді ми навіть шуткуємо з сусідами, коли чуємо гуркіт у суміжних квартирах, типу « У вас там що, елеватор завалився?»

Перевезення зерна відбувається завдяки станції «Легендарна», яку розділяє з зерносховищем усього лише чотири колії. У Новодонецьку немає жодної людини, яка не мала б у своїй телефонній галереї фото з потягами на задньому фоні. Назву станції пов’язують з «легендарною» Червоною армією.  Сюди вантажним залізничним і автотранспортом також потрапляє вугілля з шахт «Піонер», де працюють майже всі чоловіки селища. 

Світлина: Марія Дрозд
Зараз важко уявити тут великий потік людей або довжелезну чергу до каси, але раніше тут зупинялися і пасажирські потяги. У 90-х роках по декілька рейсів на добу через «Легендарну» курсувало багато приміських сполучень: Красноармійськ – Дубове, Легендарна – Золоті Пруди та ін. З дитячих спогадів я пам’ятаю як прибігала сюди без всілякої мети, просто щоб подивитися на диво: гігантські вагони з неймовірною швидкістю пересувалися по тонесеньким коліям, а я заворожена спостерігала поодаль. На жаль, я подорослішала і станція також змінилася. Тепер пасажирські потяги тут більше не проїжджають та й рух вантажних можна дуже рідко побачити.

Окрім станції «Легендарна» в Україні існує багато схожих об’єктів, важливих у минулому, але нікому не потрібних зараз. Через відсутність людей це місце стало осередком перебування наркоманів та алкоголіків, тротуари, сходи, перон та сама будівля знаходяться в занедбаному стані, не важко й травмуватися, особливо дітям, які приходять у пошуку нових вражень туди «куди мама заборонила ходити».

Світлина: Марія Дрозд

Світлина: Марія Дрозд
«Легендарна» станція відома нашим предкам, але не нам. Вона стабільно виконує свої обов’язки, хоч і в мінімальних обсягах. Досягши свого піку, вона згасає, а можливо, цей «пік» ще не настав?

Марія Дрозд, «Час Таврійського»


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Люди були по-справжньому шоковані, коли замість «кримського сценарію» почалася війна», - інтерв'ю з громадянином рф

Педагог Марія Букатчук: «Ніякі технічні засоби і новітні технології передавання звуку й зображення ніколи не замінять живого спілкування»

Віктор Сорока: «Карантин допомагає більше і тісніше взаємодіяти з глядачами»