Як змінилося ставлення громадян до медіа після повномасштабного вторгнення

 

Світлина з відкритих джерел 

Часто з уст людей лунають образливі слова щодо наших ЗМІ. Багато хто невдоволені їхньою роботою до повномасштабного вторгнення, але саме зараз, у тяжкі воєнні часи для усієї країни, журналісти намагаються працювати як можна оперативніше та робити все для забезпечення суспільства інформацією. Це опитування, проведене серед людей різних віку та статі, аби вияснити, яке ставлення щодо ЗМІ стало у різних верств населення після 24 лютого 2022 року.

«Якщо чесно, то ніяк не змінилося. Я просто стала більше читати новин, особливо в інтернет-ЗМІ, але відношення в мене нейтральне як було, так і залишилося», – сорокарічна Тетяна, бухгалтер у загальноосвітній школі.

«Після 24 лютого я відсіяла більшість ЗМІ, бо я впевнилась, що більшість почали перейматися за рейтинги, а не за допомогу людям в інформації. Також я почала моніторити телеграм-канали, адже це єдиний спосіб дізнатися про напрямок ракет. Загалом почала більше вірити ЗМІ, але це якщо вони підтвердять матеріалами, що дійсно пишуть правду», вісімнадцятирічна Тамара, студентка другого курсу за спеціальністю «Журналістика».

«Після того, як почалася війна, я постійно у новинах. Можна сказати, двадцять чотири на сім. І чим більше новин я читаю, тим більше розумію, що і ми маємо певну пропаганду й українські ЗМІ не набагато краще за російських. Поясню це тим, що якось в одному каналі новин виклали відео з війни Азербайджану та Вірменії, та сказали, що це ми по російському БТР стріляли. Досі цю ситуацію пам’ятаю. Всюди брешуть, і після війни цього стало тільки більше», – Роман, шістнадцять років, учень старших класів.

«Чесно, у мене одночасно і повага, і лють до наших ЗМІ після війни. Я вдячний тим, хто працює десь серед боїв, хто загинув, хто працює в такі тяжкі часи, але в більшості нам видають брехню. Я, звичайно, розумію, що річ у тому, що має бути бойовий дух, але це не підіймає ЗМІ в моїх очах», – сімнадцятирічний Максим, займається професійно плаванням, школяр.

«Не можу сказати точно через що, але покращилося. Вони ж там зараз працюють, і я можу сидіти в спокійному місці й читати всі новини», –п’ятдесятирічний Віталій, працює вантажником.

«Саме завдяки їм (ЗМІ) ми могли читати оперативно новини, і робити це зараз. Я почала їх поважати, в цьому немає сумніву», – сорокасемирічна Галина, вчителька математики середніх та старших класів.

«Моє ставлення до українських ЗМІ погіршилося. Хоча б тому, що вони постійно пишуть все, щоб ми вірили у нашу перемогу, а це не завжди означає правду. Не ненавиджу їх, але невдоволений, це точно», – сімнадцятирічний Денис, студент за спеціальністю «Кібербезпека».

«Не можу сказати, як саме моє ставлення змінилося. Я раніше не могла й однієї статті прочитати, а зараз тільки якщо зустрічаю, то читаю, але більше для того, щоб дізнатися про новини в Україні. Моє ставлення, можна сказати, ніяк не змінилося, але я вдячна журналістам за їхню працю», – сімнадцятирічна Софія, випускниця школи, наразі не навчається.

«Я що раніше читала новини та бачила або брехню, або правду, що зараз. ЗМІ в моїх очах ніяк не змінилися, тому і моє ставлення те ж саме», – вісімнадцятирічна Настя, студентка коледжу філологічної спеціальності.

«Не почала їх поважати ні каплі. Як вважала, що це місце брехні, так і зараз. Я не про всі медіа кажу, звичайно. Серед тих, до яких моє ставлення погіршилося, можу назвати ТСН. Воно найбільше. Ось до Радіо Свободи маю повагу, хоча зараз неможливо знайти ідеальні медіа. Вважаю, як і раніше, нам є, куди зростати, але до цього ще далеко», двадцятирічна Дарія.

«Вважаю, що ЗМІ працюють наполегливо і роблять все, що від них залежить для інформування суспільства. З 24 лютого 2022 року їхня робота стала складнішою, небезпечнішою, але через це, на мою думку, не постраждав їх професіоналізм й компетентність», – вісімнадцятирічна Антоніна, студентка другого курсу за спеціальністю «Журналістика».

Отож, немає значення, яка в людини стать та яким є рід її діяльності. Згідно з результатами опитування, більшість людей середнього віку поважають медіа та їх думка покращилася з початком війни, поки деякі підлітки та молодь вважають, що ЗМІ не завжди надає повну інформацію, через що їхнє ставлення або погіршилося, або залишилося нейтральним.

Хомич В., Час Таврійського

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Люди були по-справжньому шоковані, коли замість «кримського сценарію» почалася війна», - інтерв'ю з громадянином рф

Педагог Марія Букатчук: «Ніякі технічні засоби і новітні технології передавання звуку й зображення ніколи не замінять живого спілкування»

Віктор Сорока: «Карантин допомагає більше і тісніше взаємодіяти з глядачами»