Вікторія Гончар: «SMM зараз надає такі можливості, що чим краще ти їм володієш, тим краще можеш заробляти своєю справою»

 

Фото з фейсбук-сторінки Вікторії

Сьогодні у гостях в «Часу Таврійського» неймовірна Вікторія Гончар, SMM-менеджерка Truthful Reporting, графічна дизайнерка. Має вищу освіту з економіки (бакалаврат) та менеджменту (магістратура), але реалізувала себе у творчій професії.

Добрий день, Вікторіє! Розкажіть трішки про себе: чим ви займаєтеся, на кого вчилися.

Добрий день, Владиславо! Я ідентифікую себе більше як графічна дизайнерка, хоча це стало для мене суміжним з SMM. Я була SMM-ницею в TruthfulReporting, зацікавилася цим: шукала в Інтернеті інформацію, а потім пройшла невеличкі курси, де отримала основну інформацію. Завдяки вищій освіті мені відомо, що таке стратегія і тому мені розібратися в цьому було не складно, хоча це були лише базові навички, які допомогли мені.

Про таргетинг… Таргетолог – це окрема професія. Як налаштовувати рекламу корисно знати, але якщо хочеться більше ефективності, то варто звертатися до професіонала.

Тобто Ви здебільшого графічним дизайном займаєтеся?

Так, мені більше до вподоби ця професія, але загалом мені симпатизує креативна сфера, я б і SMM віднесла сюди також. З навичками SMM, в якійсь компанії можна дійти до креативного директора, тобто постійно є кар’єрне зростання і тому це дуже цікаво. І ще класно, коли є зацікавлені люди, які спочатку на волонтерських засадах організовують медіа, там і SMM і креатив.

Я так розумію, що шлях в SMM почався саме з Truthful Reporting?

Так, якщо брати саме в SMM – це моя єдина робота, але я користуюся, намагаюся користуватися чи буду користуватися для того аби просувати себе як власний бренд, тому ці навички мені дуже знадобляться і загалом не тільки мені, вони можуть бути корисні у просуванні себе у будь-якій сфері.

Зараз плануєте просувати себе саме як графічну дизайнерку?

Так, можливо потім якщо будуть сили та наснага і т.д. спробую і як веб-дизайнерку. Мені цікаво розвиватися у цьому напрямку. Загалом зараз дуже допомагають соціальні мережі у розвитку себе як професіонала у своїй справі: отримувати нових клієнтів, можливості працювати на фрілансі.

Чим, на вашу думку, обумовлена така популярність цих сфер діяльності?

Зараз я думаю, що більшість людей працюють у дизайні чи веб-дизайні, можливо і SMM саме тому, що це наближено до IT. Тут є шанс потрапити у круту компанію, мати стабільність і гарне ставлення до себе. А зацікавленість до SMM зараз виникає не тільки для того аби вести сторінки якихось закладів, магазинів і т. і., а й цікавляться для особистих цілей, бо кожен хоче просувати свій бренд чи себе як індивіда. SMM зараз надає такі можливості, що чим краще ти їм володієш, тим краще можеш заробляти своєю справою. Хоча у SMM знайти якусь хорошу роботу дуже важко, тобто щоб влаштуватися в якусь компанію там вимагають такі критерії нереальні. Наприклад, ти маєш бути і фотографом і таргетологом і мати якісь soft skills (навички роботи з програмним забезпеченням – ред.) і це дуже низько оплачується.

Чи поширюється SMM на YouTube, TikTok тощо?

Так, звісно. Це все контент… Складається контент-план і розробляється стратегія і проводиться аналіз. Якщо ти викладаєш відео – це все прикольно, але якщо ти не аналізуєш чи це подобається користувачам, чи це набирає популярності, чи є сенс щось робити далі, то це може бути просто марно.

Як Ви вважаєте, чи можна цьому навчитися за місяць чи можливо є якісь оптимальний термін?

Я думаю, якщо ви хочете бути впевненими в собі, то треба шукати хороші курси, краще звертатися в якісь ІТ школи. У загальному, треба шукати, дивитися рейтинги, відгуки і т.д. Але, якщо у вас немає коштів, немає стільки часу, або ви хочете принаймні для себе щось дізнатися, то, елементарно, місяця для цього достатньо, а потім можна вчитися вже на своїх помилках.

Ще питання щодо навчання: це можуть бути курси, чи це обов’язково має бути вища освіта за фахом?

Я думаю, курсів достатньо. Дуже часто на хороших курсах може бути якийсь кейс від реального клієнта і так далі. Це – набагато ефективніше, на мою думку.

Ну, і вивчати те, що зараз актуально, за книжкамм двадцятирічної давності – то теж, напевно, не дуже добре. Пройшли курси – що далі? Де брати досвід?

З досвідом, насправді, зізнаюсь – дуже складно. Є така штука, як «сарафанне радіо», пробуйте усім казати: «я – SMM, я – графічний дизайнер/дизайнерка» тощо, щоб це всі знали. Можливо, десь щось спочатку зробити безкоштовно, комусь допомогти, щоб у вас трішки набиралось портфоліо. Паралельно з цим, доки ви ще не знайшли клієнтів, можна намагатися видумувати собі задачі. Знаходите, наприклад, сторінку якогось магазину, і вам не подобається, як вони ведуть цю сторінку: все це описуєте, робите презентацію, додаєте в портфоліо – і ось у вас уже є один готовий кейс. Зрозуміло, що це – не реальний досвід, але, принаймні,  з цим уже можна кудись іти, показувати, що ви щось умієте, у вас є якісь ідеї.

Узагалі в цій сфері обов’язково працювати з платними додатками чи безкоштовних ресурсів може вистачити?

Я думаю, що безкоштовних додатків може вистачити. Я на лекціях розповідаю про платні додатки, тому що мені, напевно, з позиції графічної дизайнерки так більш зручно, комфортно і швидко працювати на ноутбуці, але люди працюють і з телефону, з безкоштовними програмами, навіть соцмережі дають можливості для створення просування нормального контенту. Тобто, якщо ти робиш відео, reels в Instagram чи TikТok, то сама соцмережа більше просуває відео, яке створене саме в ній. Чому ні? Я думаю, не треба сильно перейматися і вчити Photoshop, Illustrator, якщо у цьому немає великої необхідності.

Так, я погоджуюся. А чи не втратить ця сфера популярності надалі?

Мені здається, що вона буде не те, щоб дуже популярною – вона стане більш звичною. Зараз це щось таке і не нове, але ще і не старе, і не те, що вивчають в університетах. Я думаю, скільки будуть існувати соцмережі (а існувати вони будуть дуже довго), доки є контент-мейкери – професія SMM буде існувати.

Постійно з’являються якісь тренди, новинки, а проходити курси, навчатися – немає ні фінансової можливості, ні часу. Як залишатися «на плаву»?

Усе одно, якщо ви уже працюєте з соцмережами, то, виходить, що ви ж і сидите щодня в цих соцмережах. Можна підписатися, наприклад, в Instagram на засновника, він регулярно розповідає про новинки, як це зробила я. Крім того, можна підписуватися на тих же інфлюенсерів, на людей, які мають великий досвід у цій сфері, також – на Telegram-канали з SMM. Тобто, ці оновлення не виходять зі швидкістю світла, якщо час від часу за цим слідкувати – усе можна встигнути.

Які поради ви б могли дати тим, хто лише думає, або лише почав навчатися SMM, щоб не злякатися труднощів?

Головне, щоб це цікавило цих людей – це основний «стержень»; якщо це цікаво людині, то далі все буде. До того ж, не боятися, пробувати щось нове, вчитися на своїх помилках. Не помиляється той, хто нічого не робить. Головне – вчитися. Також непогано було б трохи ознайомитися з кризовим менеджментом, хоча б почитати про це, тому що завжди можна потрапити у незручне становище через свою помилку, але треба вміти гарно вийти з нього.

Я з вами погоджуюся. Дякую за дуже інформативну зустріч, бажаю Вам успіхів у проєктах.

І вам дуже дякую, навзаєм!

 Владислава Павленко, Час Таврійського

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Люди були по-справжньому шоковані, коли замість «кримського сценарію» почалася війна», - інтерв'ю з громадянином рф

Педагог Марія Букатчук: «Ніякі технічні засоби і новітні технології передавання звуку й зображення ніколи не замінять живого спілкування»

Віктор Сорока: «Карантин допомагає більше і тісніше взаємодіяти з глядачами»