Чотири хлопці. Два «жигулі». І … тетра-паки?

Світлина: Владислав Шепілов

Олег Ноєв, Дмитро Биков, Антон Сокіл і Дмитро Каланенко за власною ініціативою займаються збором тари тетра-паків із закладів харчування. Потім  самостійно відвозять їх на станції сортування «Україна без сміття». Звідти сміття відправляється на повторну переробку.

Збір тари проходить у вихідний для хлопців день, як правило, це неділя або субота. Кілька десятків закладів харчування охоче підтримали юнаків в їхній ініціативі. Коли починали цим займатися, хлопці здавали 30-50 кілограмів тетра-паків, зараз ця цифра сягає від 70 до 100 кілограмів. 

Дев’ята година ранку. Станція метро Політехнічний Інститут. Машина м’ятно-лаймо зеленого відтінку, який нібито надає цьому ветерану дорожнього руху нове життя. Колір – це не все, «залізний кінь» хлопців не відразу заводиться, але талановиті руки Діми майже за 10 хвилин спілкування із «підкапотним всесвітом» зеленого металу роблять свою справу. Можна вирушати за тетра-паками. 

Світлина: Владислав Шепілов

Відвідати треба 35 кав’ярень. Тому команда з чотирьох осіб ділиться по двоє. Олег і Антон теж пересуваються на стареньких «жигулях», що дихають на ладан. Стартують хлопці із закладу Inache Coffee біля станції метро «Лук’янівська». Приїхали, забрали паки, склали в автівку, поїхали далі. 
Світлина: Владислав Шепілов

Наступна  кав’ярня Espresso Bar, що навпроти станції метро «Тараса Шевченка». Олег і Антон складають тетра-паки в авто і роблять невеличку паузу на перекур. 

Діяльність хлопців тримається на голому ентузіазмі, але все ж таки, чому це має для них велике значення - переробка тетра-паків. 
«Насправді це серйозна проблема, – каже Антон. – У сфері кави тетра-паки потрібні для молока. У кав’ярнях майже усі  замовлення - це молочно-кавові напої». «Чим більше у закладі трафік відвідувачів, тим більше у ньому відходів тетра-паків», – додає Олег. 

Але чому хлопці прийняли рішення самостійно «подорожувати» Києвом, збираючи відходи інших?  «Ми із хлопцями маємо досвід праці баристами. На власному досвіді знаємо, яка це проблема – тетра-паки. Зараз в нас є можливість надати допомогу іншим, то ж чому ні?» – розповідає Антон.

Тетра-пак – картонна упаковка, яка широко використовується у сфері харчових продуктів. Він складається з паперу, поліетилену та алюмінієвої фольги. Сортувальні станції відносять його до категорії пластику.  На сьогодні в Україні працює тільки один завод, здатний перероблювати тетра-паки.
«Питання переробки ми розпочали вивчати вже у процесі, коли здавали тетра-паки до «Україна без сміття». Там нам повідомили, що  тетра-паки можуть бути переробленні на туалетний папір чи блокнот», – розповідає Антон.
Світлина: Владислав Шепілов

Олег зауважує, що люди не хочуть дбати про переробку такого виду тари. «Їх просто залишають у смітнику. Кожні вихідні нашими силами  близько ста кілограмів упаковок відвозиться на переробку. В іншому випадку – усі ці кілограми  просто загнивали б на сміттєзвалищах», – каже Антон.

Тим часом, у маршрутному листі маємо Veterano Brownie. У кавярні дуже радіють цій акції. Усе, що потрібно з їх сторони – заздалегідь вимити та висушити тетра-паки. Процес мийки не важкий, займає 5 хвилин.
«Ми промиваємо  паки, складаємо їх та чекаємо, коли нас відвідають ці файні хлопці», – розповідає бариста Ірина зі «Світло кави».
 

Але у цьому житті не без пригод: із мийкою паків трапляються проблеми.

– Діма, ви що там, заглохли?, – телефонуємо Бикову.
– 
Не заглохли, із цим добре, але тут хлопці з кав’ярні не усі промили паки, – відповідає Діма

Світлина: Владислав Шепілов

Проблема №2 – не дуже ретельне пакування тетра-паків. Через це біля KachorovskaCaffe хлопці мають самотужки перетрамбовувати їх так, щоб усе залізло («Жигулі» - не «КАМАЗ», все ж таки). Коли маршрут сягає екватору, у «Жигулях» зайнято майже усе місце: і в багажнику, і замість одного сидіння позаду, яке було викинуте, щоб збільшити простір.

Зі збору тетра-паків хлопці нічого не заробляють, а навпаки ще й інвестують власні кошти! Вони скинулися і купили «зеленого монстра» за 10 тисяч гривень. «Загалом вийшло 14 тисяч з комісією банку та ремонтом», – сміються Антон і Діма. Додають, що свої кошти витрачають на пальне та постійний ремонт. Часткову допомогу хлопці отримують від друзів та підписників у Інстаграмі, іноді дають «чайові» окремі кав’ярні.

16Coffee біля Бессарабки висловлюють подяку хлопцям «чайовими». Із закладу наші збирачі тетра-паків вистрибують зі сміхом, застрибуючи на запаркований  поряд зелений ВАЗ.

Я жартую до них, що фото хлопців на даху «тачки» схоже на обкладинку найбільш очікуваного реп-альбому року. Антон сміється і починає читати імпровізований репчик:
«
Денег не платят нам, в «16» стольник дали, сегодня будем «Ролтон» хавать», – читає Олег.

Світлина: Владислав Шепілов

Бензин майже закінчується, але все ж таки його досить для того, аби дістатися останніх пунктів маршрутного листу: Blur Coffee, Yellow Place та Kachorovska Cafe на Льва Толстого

Світлина: Владислав Шепілов

Нарешті! Важка та суспільно корисна робота завершена. На станції сортування відходів хлопців приймають, немов героїв. За традицією рахують, скільки було зібрано тетра-паків. Цього разу майже 80 кілограмів!

Владислав Шепілов, «Час Таврійського»

P.S. Хлопці завжди будуть раді кожній гривні :)
4441 1144 4548 3900

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Люди були по-справжньому шоковані, коли замість «кримського сценарію» почалася війна», - інтерв'ю з громадянином рф

Педагог Марія Букатчук: «Ніякі технічні засоби і новітні технології передавання звуку й зображення ніколи не замінять живого спілкування»

Віктор Сорока: «Карантин допомагає більше і тісніше взаємодіяти з глядачами»